Velfærdsteknologi og teknologiforståelse i en social- og sundhedsfaglig kontekst
Alder
Mellemskole
Fag
Uddannelse og job
Varighed
5 timer
Beskrivelse af aktiviteterne
Velfærdsteknologi er et fænomen, som man blandt andet beskæftiger sig med i pleje- og omsorgssektoren.
I skal undersøge forskellige former for velfærdsteknologi og dykke ned i, hvad teknologiforståelse har med velfærdsteknologi at gøre
Eleverne kommer til at arbejde i grupper.
Vi skal arbejde med teknologispillet, hvor eleverne skal samarbejde om at løse opgaver om velfærdsteknologi og teknologiforståelse.
Under spillet har eleverne hands on på forskellige teknologier.
I spillet skal eleverne samle SOSU-mønter. Hver løst opgave udløser en SOSU-mønt.
Vi slutter dagen af med at se hvor mange SOSU-mønter vi har samlet.
Plan for dagen:
- Velkomst
- Brainstorm:
- Hvad er velfærdsteknologi?
- Hvad er teknologiforståelse?
- Introduktion til teknologispillet
- Arbejde med teknologispillet i grupper
- Opsamling og tak for i dag
Forberedelse
Underviseren bedes på forhånd at inddele eleverne i grupper med 3-4 elever pr. gruppe
Kontakt
Målgruppe og max. antal besøgende
Forløb for 5-7. klasse
En klasse med underviser